Women in Sardasht County learned about ways to prevent breast cancer

Women in Sardasht County learned about ways to prevent breast cancer
۱۶ خرداد ۱۴۰۵ OMID News بدون دیدگاه ۱ دقیقه مطالعه

According to Omid Public Relations, during a conference aimed at self-care education, prevention, and breast cancer screening held at the hall of the Sardasht Cultural and Arts Complex, more than 250 women from Sardasht learned about methods to prevent breast cancer.

This conference was organized in coordination with the Sardasht branch of Omid Charity and featured an active presence by Dr. Sima Davoudi, a radio-oncology specialist. She explained various dimensions of breast cancer, early signs of tumors, self-examination methods, the importance of annual screening for women after age 40, and treatment methods for the disease as key topics of her lecture.

Dr. Davoudi also answered questions raised by the women attending this educational conference. At the end of the event, she conducted free clinical breast examinations for a number of the women present in a private examination room.

The presence of Sardasht media outlets helped reflect this educational conference positively in the public opinion of Sardasht citizens.

According to health activists, one out of every eight Iranian women develops breast cancer. Physicians recommend self-care, screening, continuous mammography after age 40, and timely referral to a treating physician as the best strategies for early detection and effective treatment of breast cancer.

Omid means life…

 

ارسال دیدگاه

فیلدهای ضروری علامت‌گذاری شده‌اند.

شماره موبایل 11 رقمی با 09

بانوان شهرستان سردشت با راه های پیشگیری از ابتلا به سرطان پستان آشنا شدند

بانوان شهرستان سردشت با راه های پیشگیری از ابتلا به سرطان پستان آشنا شدند
۲۷ آبان ۱۴۰۴ اخبار امید بدون دیدگاه ۱ دقیقه مطالعه

به گزارش روابط عمومی امید، در همایشی با هدف آموزش خود مراقبتی، پیشگیری و غربالگری سرطان پستان در سالن مجتمع فرهنگی هنری شهرستان سردشت برگزار شد، بیش از 250 نفر از بانوان شهرستان سردشت با روش های جلوگیری از ابتلا به سرطان پستان آشنا شدند.
این همایش با هماهنگی انجمن خیریه امید شعبه سردشت و با حضور فعالانه سرکار خانم دکتر سیما داوودی متخصص رادیوآنکولوژی برگزار شد که تشریح ابعاد مختلف بیماری سرطان پستان، نشانه های اولیه توده های سرطانی، روش های خود کنترلی، اهمیت غربالگری سالانه بعد از سن 40 سالگی برای بانوان و روش های درمان این بیماری از محورهای سخنرانی ایشان بود.
خانم دکتر داوودی همچنین به سوالات مطرح از سوی بانوان حاضر در این همایش آموزشی پاسخ دادند و نیز در پایان مراسم در اتاق معاینه تعدادی از بانوان حاضر در این همایش را بصورت رایگان معاینه کردند.
حضور رسانه های شهرستان سردشت موجب انعکاس خوب این همایش آموزشی در افکار عمومی مردم شهرستان سردشت شد.
به گفته فعالان عرصه سلامت، از هر 8 بانوی ایرانی یک نفر به سرطان پستان مبتلا می شود که پزشکان؛ خود مراقبتی، غربالگری، ماموگرافی مستمر پس از سن 40 سالگی و مراجعه به موقع به پزشک معالج را بهترین راهکارها برای تشخیص به موقع و درمان نتیجه بخش سرطان پستان عنوان می کنند.
———
امید یعنی زندگی…
——

 

ارسال دیدگاه

فیلدهای ضروری علامت‌گذاری شده‌اند.

شماره موبایل 11 رقمی با 09