FA / EN

بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی امید

بیمارستان امید
بیمارستان امید

معرفی واحد بیماران بین الملل (IPD)

راهنماي بيماران بين الملل (IPD)

نحوه پذيرش بيماران بين الملل در بيمارستان اميد

مدارك مورد نياز براي پذيرش بيماران  بين الملل

امكانات وي‍ژه براي بيماران بين الملل

ترخیص و مستند سازی

پيگيري بيمار در كشور مبدا

حقوق بيماران بين الملل در بيمارستان اميد

‌قيمت گذاري (تعرفه هاي درماني)

 

نحوه پذيرش بيماران بين الملل در بيمارستان اميد:

پذيرش مستقيم: اگر چنانچه بیمار بين الملل بصورت مستقیم و یا پذیرش از طریق سایت به بيمارستان مراجعه كند،‌ كارشناسان بخش IPD تمامی مقررات موجود و از جمله هزینه های بیمارستان، بسته خدمات و امکانات رفاهی را در قالب برگه های ممهور به مهر بیمارستان در اختیار وي قرار مي دهند. در صورت پذيرفتن شرایط از سوي بیمار، پذیرش ایشان در قالب قرارداد بین بیمارستان و بیمار صورت مي گيرد.

* پذيرش از طريق شركت هاي تسهيل گر طرف قرارداد با بيمارستان اميد: درصورتی که بیمار از سوي شركت هاي تسهیل گر معتبر و طرف قرارداد با بيمارستان اميد،‌ پذيرش شود باید شركت مورد نظر از قبل هماهنگی های لازم را در این زمینه انجام داده و اطلاعات اوليه بيمار و پرونده پزشكي او را در اختيار مسئول فني بيمارستان قرار دهد. پذیرش بیمار در قالب قرارداد سه جانبه بین بیمارستان، شرکت تسهیلگر و بیمار انجام مي پذیرد.

* پس از عقد قرارداد و پذیرش بیمار بین الملل در واحد IPD و اطلاع به پزشک معالج و پزشک  IPD، بیمار توسط  کارشناس IPD به بخش بستری معرفی گردد.

 

مدارك مورد نياز براي پذيرش بيماران بين الملل:

پاسپورت يا گذرنامه كشور مبدا

دستور بستري پزشك ارجاع دهنده

مدارك و سوابق پزشكي

تائيديه معتبر عدم ابتلا فرد به بيماري هاي عفوني - IHR

بيمه گردشگري سلامت

توضيح: بيمه گردشگري سلامت متضمن جبران خسارت ناشي از فوت بيمار و يا عوارض پيش بيني نشده درماني است. بيماران بين الملل مي تواند اين بيمه را از شركت هاي تسهيل گر و يا بيمارستان اميد نيز دريافت كنند.

 

امكانات وي‍ژه براي بيماران بين الملل:

  1. در بيمارستان اميد، ‌تمام بيماران بين الملل كدشناسايي و پرونده مختص خود خواهند داشت و دريافت اين كد مي تواند روند پيگيري بيمار را در كشور مبدا امكان پذير مي سازد.
  2. در صورت نياز بيمار به انجام اعمال جراحي،‌ بيماران بين الملل بدون نياز به نوبت دهي معمول از خدمات تيم جراحي بهره مند مي شوند .
  3. علاوه بر تسلط تيم پزشكي و كارشناسان واحد بيماران بين الملل به زبان هاي انگليسي، تركي و كردي اين امكان براي بيماران بين الملل نيز وجود دارد تا از خدمات مترجم اختصاصي بهره مند شوند.
  4. براي نظارت مستمر بر روند ارائه خدمات به بيماران بين الملل، تيم مديريتي بيمارستان بصورت روزانه از بيماران بستري شده رضايت سنجي مي كند.

 

ترخیص و مستند سازی:

* واحد بيماران بين الملل بیمارستان اميد، براي ترخيص بيماران خارجي فرآيندي جداگانه را دنبال مي كند. بر اساس ساختار ايجاد شده، هيچكدام از بيماران بين الملل و يا مجموعه هاي تسهیلگر درگير فرآيند ترخيص نمي شوند و اين امر از طريق کارشناس ويژه بخش IPD صورت مي گیرد.

* پس از اتمام خدمات بيمارستان اميد به بيماران بين المللي،‌ تمامی بیماران خلاصه اي از پرونده پزشكي خود را به زبان انگليسي و بصورت تايپ شده دريافت مي كنند. اين پرونده شامل اطلاعاتي زير است:‌ نام و نام خانوادگی، پزشک معالج، شماره پاسپورت و کد بین المللی، تاریخ پذیرش و ترخیص، علت مراجعه، تشخیص اولیه، اقدامات تشخیصی و یا درمانی انجام یافته، وضعیت فعلی بیمار، اقدامات و مراقبت های مورد نیاز پس از ترخیص در كشور مبدا، و زمان معاینه مجدد در صورت لزوم.

* كارشناس بخش بيماران بين الملل‌ پيش از ترخیص، ضمن درج اطلاعات دقيق دسترسي به بيمار براي كنترل خدمات ارائه شده، آموزش و اطلاعات لازم را در مورد چگونگی پیگیری روند درماني، در قالب فرم هاي از پيش تعيين شده وترجمه شده به زبان خود بيمار ارائه مي دهد. اين فرم ها همچنين حاوي اطلاعات مربوط به راه های برقراری ارتباط (ایمیل، تماس تلفنی یا مراجعه حضوری) بیمار با  پزشک معالج خود در بيمارستان اميد است.

* درصورت درخواست بیمار، بیمارستان اميد اين امكان را دارد كه ریز خدمات و هزینه های پرداخت شده از سوي بيمار را ممهور به مهر بیمارستان (به زبان انگلیسی) در اختیار بیمار قرار دهد.

پيگيري بيمار بين الملل در كشور مبدا:

بيمارستان اميد بطور مستقيم و يا از طريق شركت هاي معتبر، براي پيگيري (Follow Up) وضعيت و روند درماني بيماران خود، با مراكز درماني معين در كشور مبدا بيمار در ارتباط است تا با همكاري پزشكان در كشور اطلاعات لازم براي بهبود حال بيمار رد و بدل و اقدامات لازم انجام شود.  

در صورت بروز هرگونه عوارض در پي انجام اقدامات درماني حتي در كشور مبدا، بيمارستان اميد تلاش مي كند طبق قرارداد، ‌خدمات خود را ارائه داده و رضايت بيمار را كسب نمايد.

 

حقوق بيماران بين الملل در بيمارستان اميد:‌

* مسئولیت حمایت از بیمار و خانواده اش در صورت بروز عوارض ناشی از درمان بر عهده بیمارستان است و مسئول فني بيمارستان ملزم به پیگیری مسائل بوجود آمده است.

* بيمارستان اميد و كادر درمان بيماران بين الملل،‌ ملزم هستند قبل از اعمال جراحی، بیهوشی، بی دردسازی، استفاده از خون یا محصولات خونی و يا انجام هرگونه اقدام درمانی یا تشخیصی پرخطر، رضايت بیمار و يا نماینده قانونی او را جلب كنند.

* خداي ناكرده در صورت مرگ بیمار خارجی در بيمارستان اميد در خلال انجام روند درماني، بيمارستان اميد موظف است حداكثر ظرف 24 ساعت کمیته بررسی مرگ و میر را تشكيل داده و گزارش مربوط را تا 2۴ ساعت به مراجع قانونی و سفارتخانه کشور مربوطه (و در صورت نرسيدن بيمار فوت شده به سن قانوني به نماينده دادستان) ارائه كند.

 بيمارستان اميد،‌ خود را ملزم مي داند، در صورت نیاز بيمار به ارجاع به بیمارستان هاي دیگر داخل كشور، مسئولیت حفظ سلامت و امنیت بیمار را در حین انتقال تا زمان پذیرفته شدن در بیمارستان مقصد، بر عهده گيرد. در صورت ارجاع بيمار خارجي به ديگر مراكز درماني، بيمارستان اميد خود را  ملزم مي داند كه خلاصه پرونده کامل و مکتوب بيمار را شامل روند و اقدامات درمانی به بيمارستان مقصد تحويل نمايد.

 

* هزينه هاي خدمات درماني بيماران بين الملل:

در صورتي كه بيمار بين الملل بصورت مستقيم به بيمارستان اميد مراجعه كرده و پذيرش شود، بيمارستان اميد ليست خدمات را به همراه هزينه هاي مربوطه به صورت شفاف به بيمار بين الملل اعلام كرده و در قرارداد دو جانبه ذكر مي كند. (جزئيات اين اطلاعات در منوي تعرفه ها به تفكيك خدمات تشخيصي و درماني ارائه داده شده است).

در صورتي كه بيمار بين الملل از طرف يك شركت تسهيل گر در بيمارستان اميد پذيرش شود،‌ اين شركت ملزم است ضمن عقد قرارداد،‌ اطلاعاتي مربوط به هزينه هاي درمان را با رعايت حقوق بيمارستان اميد و بيمار محاسبه و به صورت شفاف به بيمار ارائه دهد.