FA / EN

بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی امید

بیمارستان امید
بیمارستان امید

درمانگاه فوق تخصصی

معرفی درمانگاه های فوق تخصصي

در این صفحه با فعالیت درمانگاههای فوق تخصصی متعدد بیمارستان امید آشنا خواهید شد:

درمانگاه تسکین درد

درمانگاه گوارش و کبد

درمانگاه جراحی کولورکتال

درمانگاه ریه، آسم و آلرژی

 

 

                                                                                  

درمانگاه تسکین درد

 

در این کلینیک به بیماران کمک می­شود تا بهتر بتوانند با درد مداوم مقابله کنند. هدف کلینیک تسکین دردِ بیمارستان اميد، ارائه آموزش­های لازم در مورد وضعیت بیماری افراد و ارائه راهکارهایی برای مقابله با درد است تا بیماران بتوانند زندگی در بهترین حالتِ عملکردی ممکن را تجربه کنند.

این کلینیک بر پایه نیاز بیماران سرپایی بنا شده است. مراحل درمان ممکن است شامل مشاوره با پزشک متخصص به منظور تشخیص و درمان اختلالات درد مزمن و نیز روش های مداخله ای مثل دارو درمانی، بلوک های درد، آموزش و رفع مشکل متناسب با نوع و محل درد مزمن باشد.

درد مزمن:

درد مزمن ، دردی است که بیش از 6 ماه تداوم داشته باشد و یا دردی است که بیشتر از مقدار زمان منطقی برای بهبود یک مصدومیت ادامه پیدا کند. این روزها تعداد زیادی از افراد مبتلا به دردهای مزمن هستند.

پزشکان ما در کلینیک تسکین درد بیمارستان اميد، در درمان بیماری­های متنوعی تخصص دارند که در ادامه به برخی از آنها اشاره شده است.

درد قفسه سینه و کمر ناشی از فتق دیسک کمر، تنگی کانال نخاعی، استئوآرتریت یا کشیدگی عضله، سندرم درد پیچیده منطقه ای، درد عصبی (به عنوان مثال، فتق محل جراحی، نوروپاتی دیابتی و ...)، میگرن یا سردرد و تشنج و ... 

 

برخی از خدمات مداخله ای قابل ارائه در کلینیک درد بیمارستان اميد:

تزریق استروئید اپیدورال، بلوک مفصلی فاست، تزریق مفصلی ساکروایلیاک، تزریق لیدوکائین، کتامین، بلوک های مودال، بلوک هایIV، تزریق های عصبی پس سری، تزریق نقاط ماشه ای، بلوک های عصبی ایلیو اینگوینال، بلوک های عصبی بین دنده ای، رویکرد جامع و ...

 

 

در کلینیک تسکین درد بیمارستان اميد، امکان ارائه خدمات درمانی برای عموم وجود دارد.

پزشکان ما با همکاری و هماهنگی با بیمار، برنامه درمانی مناسب و متناسب با نیازهای وی را تنظیم و ارائه می دهند که از آن جمله می توان به روش های مداخله­ای، درمان­های روانشناسی، مدیریت دارویی، تسکین درد با استفاده از مواردی همچون ليزرتراپي و تزريق ارتوكين و تغییر سبک زندگی اشاره کرد.

 

 

 

درمانگاه گوارش و کبد

 

پزشکان کلینیک گوارش و کبد بیمارستان اميد با بهره­گیری از تخصص و تجربه خود، آماده ارائه خدمات به افراد مبتلا به مشکلات گوارش و اختلالات کبد هستند.

در این کلینیک، پزشکان در پیشگیری، تشخیص و درمان مشکلات گوارش و کبد متخصص هستند، بیماری هایی که به طور عمده؛ بیماری­های مربوط به پانکراس، کبد، کیسه صفرا، مری، معده، روده کوچک و روده بزرگ را شامل می­شوند.

 

آندوسکوپی

پزشکان کلینیک گوارش و کبد بیمارستان اميد با تکیه بر ابزارهای تشخیصی فوق العاده همچون آندوسکوپی و کولونوسکوپی می­توانند بهترین روش درمانی، متناسب با نیاز بیمار را انتخاب کنند.

در این کلینیک به منظور ارائه خدمات هر چه بهتر به بیماران از برخی از مدرن ترین تجهیزات آندوسکوپی و تکنیک­های حداقل تهاجمی استفاده می­شود. در روش آندوسکوپی پزشکان از طریق دهان، بینی یا مقعد لوله­هایی را به منظور آزمایش و درمان مشکلات دستگاه گوارش وارد بدن می­کنند، به نحوی که حداقل عوارض جانبی را برای بافت­های دیگر بدن در پی دارد.

در بخش کولونوسکوپی، آندوسکوپی بیمارستان اميد هر ساله تعداد زیادی از روش­های آندوسکوپی مورد استفاده قرار می­گیرد که می­توان به آندوسکوپی دستگاه گوارش فوقانیEGD،ERCP، کولونوسکوپی و اندوسونوگرافی اشاره کرد.

متخصصین گوارش و کبد در بیمارستان اميد، تجربه بالایی در درمان افراد با طیف وسیعی از بیماری­ها و اختلالات مربوط به پانکراس، کبد، کیسه صفرا، مری، معدهو روده کوچک و بزرگ دارند. به عنوان قسمتی از درمان، پزشکان کلینیک همواره با دیگر متخصصین در همکاری و تعامل هستند تا بهترین روش درمانی را متناسب با نیازهای هر فرد انتخاب نمایند.

 

بیماری ها:

در کلینیک گوارش و کبد بیمارستان امید یماری های زیادی تحت درمان قرار می گیرد که در ادامه به تعدادی از آنها اشاره شده است.

دردهای شکمی، آشالازی مری، آدرنولکودیستروفی، اسهال مرتبط با ایدز، سندرم آلاژیل، مشکلات کبد و هپاتیت  A, B, C، آمیلوئیدوز، سرطان مقعد، کم خونی، مری بارت، سنگ­های مجاری صفراوی، سندرم باد-کیاری، سندروم کارسینوئید، بیماری سلیاک، سیروز کبدی، سرطان روده، ملانومای روده، پولیپ روده، یبوست، اسهال، سرطان مری، التهاب مری (ازوفاژیت)، سنگ کیسه صفرا، فتق هیاتال، سوء هاضمه، سرطان کبد، بیماری نیمن پیک، سرطان پانکراس، زخم معده، سرطان روده کوچک، سرطان مقعد، سرطان معده، بیماری ویپل، بیماری ویلسون و ...

 

 

 

درمانگاه جراحی کولورکتال

 

گروه جراحان و دیگر اعضای درمانی بیمارستان اميد در کلینیک جراحی کولورکتال در انجام روش های درمانی جراحی و غیر جراحی مربوط به مشکلات و عارضه های روده، مقعد و ... از تبحر ویژه­ای برخوردار هستند.

در این کلینیک ایمن­ترین، مؤثرترین و مناسب­ترین روش درمانی برای بیمار به کار گرفته می­شود. جراحان بیمارستان نه تنها در انجام اعمال جراحی مربوط به روده، رکتوم و مقعد شامل بیماری التهابی روده مثل کولیت اولسروز، بیماری کرون و اختلالات بستر لگن متخصص هستند، بلکه در استفاده از روش­های پیشرفته لاپاروسکوپی (جراحی به روش بسته) و تکنیک­های حداقل تهاجمی نیز پیشرو هستند.

در حال حاضر؛ کلینیک جراحی کولورکتال بیمارستان اميد یکی از مهمترین مراکز درمانی منطقه، برای پذیرش بیمارانی است که به علت خاص بودن و پیچیده بودن شرایط بیماری، به مراقبت ها و اقدامات خاص نیاز مبرمی دارند.

 

برخی از زمینه ها که پزشکان بیمارستان امید در آن خبره هستند ؛

سرطان روده و رکتوم و پولیپ روده، بیماری التهابی روده، بیماری کرون و کولیت اولسروز، دیورتیکولیت و دیورتیکولوز، بیماری های مقعد مثل: همورئید، فیستول و شقاق مقعد، مشکلات تحرک کولون، مانند یبوست و ...  

 

دیگر مراجعات این درمانگاه ؛

آبسه، شقاق مقعد، فیستول مقعد، مری بارت، سرطان روده، پولیپ روده، ناراحتی های روده ای،

یبوست، بیماری کرون، دیورتیکولیت، بی اختیاری مدفوع، بواسیر یا هموروئید، بیماری التهابی رود (IDB)، نقص دیافراگم لگنی، سرطان رکتوم، افتادگی رکتوم، کولیت اولسروز

 

 

 

کلینیک ریه، آسم و آلرژی

 

متخصصین ریه، آسم و آلرژی بیمارستان اميد در درمان مشکل­ترین و پیچیده­ترین چالش­های پزشکی افراد مبتلا به بیماری­های ريوي و تنفسي تخصص دارند.

پزشکان در این کلینیک با تکیه بر دانش و توانایی خود و نیز تعامل و همکاری با متخصصین دیگر کلینیک­ها، آماده خدمت­رسانی به همه مراجعین در همه سنین هستند. آنها با استفاده از علم و تکنولوژی­های جدید در صدد ارائه خدمات مورد نیاز به بیماران، هم بیماران سرپایی و هم بیماران بستری در بخش های مراقبت های ویژه هستند.

متخصصین  کلینیک ریه

متخصصین ریه، آسم و آلرژی این کلینیک در تشخیص و درمان انواع بیماری­ها و عارضه­های مربوط به ریه­ها و تنفس که شامل موارد بسیار نادر نیز می­شوند، از تخصص خوبی برخوردار هستند. در این کلینیک همواره تلاش است تا با بهره­گیری از جدیدترین تکنیک­ها از روش­های با حداقل تهاجم در درمان بیمار استفاده شود.

 

بیماری های مورد درمان

در ادامه به برخی از بیماری­هایی که توسط پزشکان کلینیک ریه، آسم و آلرژی بیمارستان اميد مورد درمان قرار می­گیرد اشاره شده است.

 

کمبود آلفا-1 آنتی‌تریپسین، آسم، برونشکتازی، دندان‌قروچه، تومورهای کارسینوئید، آپنه خواب مرکزی، درد قفسه سینه، آسم کودکی، برونشیت مزمن، سرفه مزمن، بیماری مزمن انسدادی ریه، فیبروز سیستیک، عفونت ریه، گرانولوماتوز وگنر، بیخوابی، سرطان ریه، مزوتلیوما، حمله خواب، عفونت هانزیرپنومونی، تراکئیتوبرونشیت، بیماری نیمن پیک، صرع شبانه، خواب پریشی، آمبولی ریه، فیبروز ریوی و سارکوئیدوز 

 

اسپیرومتری

اسپیرومتری یک نوع تست رایج است که به منظور ارزیابی عملکرد ریه­ها مورد استفاده قرار می­گیرد. در این روش حجم هوای دم و بازدم و نیز سرعت بازدم مورد اندازه­گیری قرار می­گیرد.

از این روش به منظور تشخیص بیماری­هایی همچون آسم، بیماری مزمن انسدادی ریه و برخی دیگر که بر تنفس اثر می­گذارند، استفاده می­شود. همچنین می­توان این تکنیک را برای بررسی شرایط ریه فرد و تشخیص اینکه آیا اقدامات درمانی به بهتر شدن تنفس بیمار کمک می­کند یا خیر، استفاده کرد.

برخی بیماری­ هایی که در آن پزشک به منظور تشخیص آنها، انجام اسپیرومتری را تجویز می­ کند: آسم، بیماری مزمن انسدادی ریه، برونشیت مزمن، آمفیزم، فیبروز ریوی و ...