FA / EN

بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی امید

بیمارستان امید
بیمارستان امید

مرکز تصویر برداری (سونوگرافی و رادیولوژی)

معرفی مرکز تصویربرداری (رادیولوژی & سونوگرافی) بيمارستان اميد

 

جناب آقای دکتر مراد سینا با بورد تخصصی رادیولوژی، سونوگرافی، مسئوليت فني مرکز تصویربرداری بیمارستان امید را بر عهده دارند.

آقای ابوبکر محمد دخت نیز بعنوان مسئول این بخش فعالیت می کند.

تصویربرداری پزشکی یکي از ابزارهاي کارآمد در تشخیص بیماری ها و یافتن راه حلي متناسب براي درمان آنست. همچنین در روند بیماران مبتلا به سرطان، برای بررسی میزان پیشروی بیماری و نيز پیگیری ميزان تأثیرگذاري روش هاي درماني، اين تصويربرداري ها اهمیت بسزايي دارد.

 

بخش تصویربرداری بیمارستان اميد، بهترین و پیشرفته ترین تجهیزات تصویربرداری را در اختيار پزشکان بالینی قرار داده تا با تشخیص بیماری ها زمينه درمان و سلامت مراجعان را فراهم آورند. مركز تصويربرداري بيمارستان اميد،‌ با ارائه خدمات جامع در زمینه تصویربرداری پزشکی در بخش های رادیولوژی، CT Scan و  سونوگرافی در صدد جلب رضایت مراجعان و بیماران محترم است.

 

بخش راديولوژي:

بخش راديولوژي مرکز تصویربرداری بیمارستان امید، براي انجام گرافي هاي ساده و اورژانسي بصورت شبانه روزي، وبراي انجام گرافي هاي تخصصي که به حضور پزشک متخصص رادیولوژی نياز است، بر اساس برنامه قبلي فعاليت مي كند.

خدمات مركز در بخش راديولوژي با استفاده از دستگاه هاي ديجيتال ارائه می شود كه از نظر كيفيت تصویربرداری، مطابق با بهترین استانداردهای مراکز پزشکی استان و ایران است. يكي از وي‍‍ژگي هاي بيمارستان اميد، ارائه خدمات راديولوژي سيار برای بيماران بدحال بستري در بخش هاست كه با استفاده از دستگاه هاي تمام ديجيتال پرتابل انجام مي شود.

در واحد رادیولوژی مرکز تصویربرداری بیمارستان امید، علاوه بر انجام راديولوژي های ساده با استفاده از راديوگرافي هاي تخصصي (رنگي) شامل گرافي­هاي تخصصيِ سيستم گوارشي (باريم سوالوو، UPPER GI، ترانزيت روده باريك، باريم انما ساده) و سيستم ادراري (اوروگرافي ترشحيIVP، يورتروسيستوگرافي V.C.U.G، رتروگريداوروگرافي RUG، پيلوگرافي) دیگر خدمات از قبیل فيستولوگرافي، كلانژيوگرافي و ... به بيماران سرپايي و بستري ارائه خدمات می شود.

 

بخش سونوگرافي:

اين بخش با بهره مندي از تجهيزات و دستگاه هاي ثابت و پرتابل و نيز با بهره مندي از تخصص پزشكان متخصص و مجرب كليه خدمات سونوگرافي و ديگر اقدامات مداخله اي (اينترونشنال) مانند نمونه برداري و ... را ارائه مي دهد.  

سونوگرافي در بيمارستان اميد، با دستگاه پيشرفته سامسونگ RS80A و پروپ هاي مخصوص براي مراجعين سرپايي و بيماران بستري انجام مي گيرد. دستگاه پرتابل مخصوص نيز برای انجام سونوگرافي از بيماران بد حال بستري در بخش هاي بيمارستان مورد استفاده قرار مي گيرد.

 

 

خدمات بخش سونوگرافي:

- سونوگرافي هاي روتين

- سونوگرافي هاي بارداري و بيوفيزيكال و غربالگري ، NT ، NB

- كليه سونوگرافي هاي كالر داپلر بارداري

- سونوگرافي هاي كالر داپلر شريان و وريد كليه اندام هاي بدن

- سونوگرافي مغز و هيپ نوزاد

- انجام كليه اعمال اينترونشنال تحت گايد سونو اعم از:

بيوپسي، FNA ، گذاشتن كاتتر در تجمعات، آسپيراسيون مايعات نظير كيست، آسيت و پلورال افيوژن و

 

از ديگر خدمات بخش سونوگرافي بيمارستان اميد مي توان به موارد زير اشاره كرد:‌

 تصويربرداري از عروق کاروتید، ورتبرال گردنی از نظر وجود پلاک و تنگی، عروق کلیوی براي بررسی استنوز شریان کلیوی، ترومبوز ورید کلیوی، عروق محیطی شریانی و وریدی از نظر وجود تنگی، آنوریسم، فیستول های شریانی و وریدی کبد از نظر هیپرتانسیون پورتال، ضایعات عروقی وتومورال داپلر توده ها از نظر واسکولاریتی و ...

 

 

فعايت اين بخش بصورت ۲۴ ساعته و شبانه روزي است.

 

ساعات كاري بخش سونوگرافي بيمارستان اميد با نوبت دهي قبلي:  

روزهاي زوج:‌ ساعت ۸ صبح تا 7 بعد از ظهر

روزهاي فرد به جز پنجشنبه ها:‌ ساعت 4 تا 7 بعد از ظهر

 

پزشكان، متخصصان و همكاران شاغل در مرکز تصویربرداری بیمارستان امید:

دكتر مراد سينا؛ متخصص راديولوژي، سونوگرافي

دكتر عليرضا حكمت؛ متخصص راديولوژي، سونوگرافي

دكتر عليرضا ميرفخرايي؛ متخصص راديولوژي، سونوگرافي